Lunchwebinarserie Social media

Social media als LinkedIn, Facebook, Instagram en ook bloggen bieden een scala aan mogelijkheden voor tolken en vertalers om hun expertise en passie onder de aandacht te brengen bij (nieuwe) opdrachtgevers. Maar welke platformen zet je in? En hoe zorg je ervoor dat je regelmatig leuke content kan delen, zonder hier al teveel tijd aan kwijt te zijn? En hoe maak je verbinding met voor jou relevante doelgroepen? Hoe haal je meer uit dit zakelijke netwerk? In deze webinarserie leer je er alles over!

Speciaal voor u organiseert KTV vier webinars die los van elkaar gevolgd kunnen worden, afhankelijk van waar u moeilijkheden ervaart. Ieder webinar duurt één uur. Alles mag: u volgt er een, twee, drie of alle vier. De webinars worden gehouden op de donderdagmiddagen van 12:00 tot 13:00 uur. U heeft ieder webinar de gelegenheid zelf vraagstukken in te brengen.

Indien u zich niet voor alle vier de webinars wilt aanmelden, meldt u zich dan los aan door naar de desbetreffende inschrijfpagina te gaan:

Webinar 1: Haal meer uit LinkedIn
Webinar 2: Bloggen met impact
Webinar 3: De kracht van Instagram
Webinar 4: Facebook-marketing

PROGRAMMA

Webinar 1: Haal meer uit LinkedIn (donderdag 3 oktober 2019 van 12.00 tot 13.00 uur)

LinkedIn is hét platform voor tolken en vertalers om zich professioneel te profileren en nieuwe klanten aan te trekken. Je LinkedIn-profiel is je online visitekaartje waar potentiële klanten je 24 uur per dag en 7 dagen per week kunnen vinden.

Onderwerpen

  • De invloed van LinkedIn op de zoekmachines
  • Hoe kom je hoger in de zoekresultaten van LinkedIn?
  • Tips voor volledig maken van individueel profiel
  • Belang van een goede samenvatting
  • Hoe kun je jezelf als tolk/vertaler onderscheidend presenteren op LinkedIn?
  • Hoe maak je optimaal gebruik van 'Status Updates'?
  • Geavanceerde zoekmogelijkheden binnen LinkedIn
  • De mogelijkheden van het gebruik van goede zoektermen voor betere zoekresultaten (zgn. boolean operators)
  • Welke content plaatsen?
  • Op welke manier kun je een 'longpost' (blog) inzetten?
  • Relatiebeheer binnen LinkedIn
  • Linkstrategie
  • Uitleg over 'Social Selling Index'
  • Heel veel concrete tips & tricks

Leerdoelen
Na afloop van het webinar weten de tolken/vertalers hoe ze hun LinkedIn-profiel professioneel kunnen inzetten en op welke manier ze in contact kunnen komen met potentiële klanten.

Webinar 2: Bloggen met impact (donderdag 10 oktober 2019 van 12.00 tot 13.00 uur )

Wat is bloggen met impact? De 6 P’s van blijvend bloggen.

Onderwerpen

  • prepareren
  • plannen
  • produceren
  • publiceren
  • presenteren
  • participeren

Systematiseren
S.U.P.E.R. blogs

Leerdoelen
In het webinar ‘bloggen met impact’ leren vertalers hoe ze kunnen bloggen op een manier waarmee zij zich authentiek en onderscheidend positioneren en tegelijkertijd in verbinding komen met hun lezers, fans en klanten. Hun blog wordt zo een krachtig marketingmiddel vanuit eigenheid, authenticiteit en waarde.

Relevantie van het programma voor de doelgroep
Vertalers kunnen met bloggen meer klanten vinden en binden wanneer zij zich daarmee onderscheidend, authentiek en uniek weten te profileren. Door bewust een zakelijk blog in te zetten als marketingmiddel kunnen zij ideale klanten aantrekken en een waardevolle databank aanleggen vol waardevolle artikelen voor hun lezers, fans en klanten.

Webinar 3: De kracht van Instagram (donderdag 31 oktober 2019 van 12.00 tot 13.00 uur )

Onderwerpem

  • Jouw doelstellingen en verhalen op Instagram 
  • Guide voor een ijzersterke fotofeed
  • Succesvolle Instagram kanalen 
  • De perfecte Bio tekst
  • Waardevolle volgers aantrekken, boeien en binden 
  • Format denken 
  • Betrokkenheid van volgers vergroten
  • Contentplanning 

Leerdoelen 
- Je doelstellingen voor Instagram duidelijk krijgen en weten hoe je hiervoor kunt kunt maken;
- De  basisprincipes van storytelling op Instagram kennen;
- Met foto’s, video’s, stories en teksten volgers aan je kunnen binden
- Weten wat je  kunt doen om jouw account te laten groeien in bereik, volgers en resultaat binnen jouw online marketing strategie. 

Webinar 4: Facebook-marketing (donderdag 7 november 2019 van 12.00 tot 13.00 uur )

Ook in Nederland groeit Facebook razendsnel en dit sociale medium wordt voor Nederlandse bedrijven steeds interessanter. Door Facebook te gebruiken, kun je jouw berichten snel verspreiden. Tijdens dit webinar helpt Marjolein Bongers je (verder) op weg met je zakelijke Facebook-pagina. 

Onderwerpen

  • Facebook Facts
  • Facebook Trends
  • Ontwikkelingen Facebook
  • Analyse van de Fanpage(s)
  • Content Creatie, tips!
  • Belang van video & livestreaming
  • Regels & Richtlijnen van Facebook
  • Uitleg nieuwe algoritme van Facebook, hoe werkt dat precies?
  • Publiek opbouwen, hoe krijgt jouw pagina fans?
  • Doelgroep bereiken
  • Community-management
  • Engagement verhogen
  • Facebook Tools
  • Do’s en Don’ts

Leerdoelen 

Na dit webinar ben je op de hoogte op welke manier je jouw Fanpage succesvol kunt inzetten en je begrijpt het algoritme van Facebook én weet welke vormen content het beste werken.

  • Heeft u nog geen LinkedIn-profiel? Dan dient u vóór het webinar er hier één aan te maken. U dient de url van uw LinkedIn-pagina te sturen naar huiswerk@ktv-kennisnet.nl vóór 26 september 2019.
    De deelnemerslijst van dit webinar wordt toegestuurd aan de spreekster, opdat zij zich zo goed mogelijk kan voorbereiden voor dit webinar.
    Zij zal alle profielen bekijken en tijdens het webinar enkele accounts tonen (niet geanonimiseerd). Het is mogelijk dat zij ook uw profiel tijdens het webinar erbij pakt; dit wordt door veel deelnemers als waardevol ervaren, omdat u dan gerichte tips en tops krijgt. Stelt u hier echter geen prijs op? Dan vernemen wij dat graag uiterlijk één week voor het webinar van u.
  • Heeft u nog geen Instagram-profiel? Dan dient u vóór het webinar er hier één aan te maken. De trainer nodigt u uit om alvast wat rond te kijken en bekend te raken met zaken als stories.
  • Heeft u nog geen Facebook-pagina? Dan kunt u vóór het webinar er hier één aan te maken. U dient de url van uw Facebook-pagina te sturen naar huiswerk@ktv-kennisnet.nl vóór 1 november 2019.
    De spreekster wil graag de Facebook-pagina’s (fanpages/bedrijfspagina’s) van deelnemers bekijken en tijdens het webinar enkele pagina’s tonen (niet geanonimiseerd). Het is mogelijk dat zij ook uw pagina tijdens het webinar erbij pakt; dit wordt door veel deelnemers als waardevol ervaren, omdat u dan gerichte tips en tops krijgt. Stelt u hier echter geen prijs op? Dan vernemen wij dat graag per ommegaande van u.

Marjolein Bongers is eigenaar van House of Social Media, LinkedIn-trainer, social media-strateeg en spreker. Marjolein is een zeer bevlogen en kundige trainster en spreekster en heeft gewerkt voor klanten als Schwarzkopf Professional, The Walt Disney Company, Schiphol Group, Canon en vele andere merken en bedrijven.

Saskia van de Riet
"Als bouwkundige heb ik jarenlang in de bouw gewerkt, eerst in Nederland en daarna zeven jaar in Engeland. Daar werd duidelijk hoe belangrijk taal voor mij was. Opgeleid als technicus en opgegroeid met de boodschap dat ik niet kon schrijven en niets te vertellen had, had ik taal altijd genegeerd. Tot mijn werk op het architectenbureau in Londen. Ik heb zelfs vier jaar lang Nederlandse conversatieles gegeven aan Engelstalige volwassenen. Ik wist het toen zeker: taal en techniek gaan samen! Terug in Nederland ben ik vertaler Engels geworden en in 2002 heb ik mijn vertaalbureau opgezet, dat ik 12 jaar heb gehad. Gaandeweg werd de kracht van zakelijk bloggen mij zo duidelijk dat ik weer actief kennis wilde delen. Zo is het blogatelier ontstaan. Bloggen is mijn passie. Na het succes dat ik heb genoten met het blog van mijn voormalige vertaalbureau http://word-ing.nl/blog/ ben ik een nieuw bedrijf gestart om ondernemers te helpen met zakelijk bloggen. Mijn blog van www.blogatelier.nl is een interactief blog dat mij geen windeieren legt,  maar ik heb ook een persoonlijk blog over het verlies van mijn zus http://www.ikmiswanda.nl/blog/. Ik wil dat belangrijke kennis wordt gedeeld, dat we samen bijdragen aan een betere wereld. Vertalers hebben een belangrijke rol in een steeds mondialer wordende wereld. Hoe beter ze weten uit te dragen met een blog wat zij kunnen betekenen, des te belangrijker die rol wordt."

Marieke Pijler is directeur van Brand Density en is als gespecialiseerd in het bouwen van ijzersterke merken middels online marketing en communicatie. Als marketing- en communicatiestrateeg traint zij de professionals uit de praktijk, reikend van zelfstandig ondernemers tot medewerkers van multinationals in hun vermogen om hun bedrijf online aantrekkelijk te positioneren, strategisch te vermarkten en laten communiceren. Marieke ziet iedere ondernemer en onderneming als een merk en helpt hen om middels online kanalen de zichtbaarheid te vergroten, de doelgroep te boeien en binden en nieuwe klanten aan te trekken.

 

Aan deze activiteit zijn de volgende punten en kenmerken toegewezen

 
Accreditatie
 
Competenties
Zakelijke competentie
Contacturen
4,00
Voorbereiding
 
Totaal
4,00

Meer informatie over bijscholingspunten vindt u hier.

Data: 3, 10 en 31 oktober en 7 november   |    Tijdstip: 12.00-13.00 uur   (time converter)


Inloggen
Uiterlijk 24 uur voor de start van de webinarserie ontvangt u een instructiebericht met daarin 4 unieke links waarmee u kunt registreren en inloggen op het webinarplatform en de webinars kunt bijwonen. Webinars zijn interactieve presentaties (live), die ondersteund worden door een PowerPoint-presentatie op uw scherm. Tijdens een livewebinar kunt u schriftelijk vragen stellen aan de spreker. 

Opname
U ontvangt de opname van het webinar uiterlijk 24 uur nadat het livewebinar heeft plaatsgevonden. U kunt de opname gedurende 7 dagen afspelen via de map 'Opnames' in Mijn KTV. Deelnemers die onverhoopt niet live kunnen deelnemen en na het beluisteren van de opname nog met vragen blijven zitten, kunnen deze via de mail stellen. Deze zullen naderhand door de docent beantwoord worden.

Verplichte evaluatie
Voor de verstrekking van een KTV-certificaat én puntentoekenning door de Stg. RTGS is het vereist dat u

1) elk livewebinar volledig volgt of binnen 7 dagen de opname volledig bekijkt; én
2) het evaluatieformulier invult. Het evaluatieformulier bevindt zich in Mijn KTV > Cursussen.


Wat heb ik nodig om een webinar(opname) te bekijken?
Om een webinar of opname te kunnen beluisteren/bekijken, heeft u slechts een laptop/computer/tablet met een goede internetverbinding en geluid(sboxen) of een headset nodig.  


LET OP: de kortingsactie van 30 euro bij drie inschrijvingen, geldt niet voor webinars.

 

lunch and learn
Datum: 3 okt. 2019
  • PE 4
  • 12:00
  • 95,- (excl. BTW)
  • Online